Alla inlägg under februari 2012

Av Malin Persson - 6 februari 2012 21:05

Så var det måndag och familjen annorlunda  på tv, tycker att det är facinerande att se hur man får i hop eller inte vardagen med så många barn. Jag tycker ibland att man har fullt upp med tre barn och bara en varannan vecka och två en vecka och varannan helg tre stycken , men jag jobbar 90% och det gör nog inte dom. Jag gillar Milka  Norsstöm och hennes blogg tittat jag ofta in på.  Till baka till mig måndag morgon jobb 7:30- 14: 30. Det blev som jag planerat pulver till frukost och lunch men middagen blev det en räk och skin omelett. Har också kört 23 minuter på crosstrainen känns bra så här långt.  Imorgon tisdag har vi pmöte på jobbet få se om jag motstår fikat det brukar vara kex och ost men jag ska inte börja äta för då är det kört för ett kan man ju inte ta få ta men mig en frukt och tugga på. Hoppas att det inte är för kallt i morgon för jag har planerat att promenera på morgonen efter lekis lämmnande.   imorgon kör jag pulver gånger 3 och frukt till mellean mål  . Tack och hej för i dag syns imorgon igen.

Av Malin Persson - 5 februari 2012 21:56

Så har söndagen kommit och gått lika fort som vanligt. Vad har hänt i helgen? Ja garderobsbörrarna är på plats väntar bara på lite mer inredning, Så i går tog jag och damsög dammade och torkade golven så att allt byggdam är nu borta.    Bäddat Rent i lite sängar och städning av barnens rum blev det idag och en och annan tvättmaskin har det blivit. Till lunch åt vi rester och till middag åt jag och sambon svampsoppa och dottern önskade köttbullar hon har inga svara krav när det gäller mat  . Tog spaken till affärn och handlade lite så vi klarar oss till i morgon. Sambon tog fram skoter nummer 2 för servis så dottern fick åka lite i  parken så nu vill hon åka mer och längtar till sportlovet och

fjällen det gör även jag  .Det blev ett pass på crosstrainern och magtränarn idag måste bli skärpning så det händer något på vågen annars ger jag snart upp nej det får jag inte utan det är bara att kämpa vidare. Jag kan jag vill klara min målvikt: Har funderat lite hur jag ska lägga upp min vecka vill helsta ta minst 0,5 kg men gärna 1 kg till torsdag. Tror att det blir hårt men jag ska . Måndag frukost pulver, lucnh pulver och en frukt på förmiddagen och eftermiddagen  till middag blir det nog sallad och eventuellt kyckling till. Det blir nog crosstrainern och magen. Tisdag pulver till  frukost lunch och middag jobbar kväll så det blir en promenad på morgonen. onsadg pulver till frukost och lunch och frukt  middag blir nog sallad och något till vet inte än.motion vet inet anntingen promenad eller crosstrainern. Torsdag pulver  till frukost lunch och middag jobber kväll igen så det blir en promenad på förmiddagen och frukt som mellan mål.fredag pulver till frukost lunch och middag äter jag mat med familjen ingen motion i dag. få se om jag kan hålla mig till detta hoppas jag kan   

Av Malin Persson - 4 februari 2012 18:48

Det blev inge bloggande i går,jag blev för trött och somnade med dottern. Men det var ridning för dottern det -12 grader men det gick bra, dom redbarbacka  och jag är fortfarander förvånad över hur dukig hon är.  I morse när vi vaknade hadde vi -23 grader men det blev varmare under dagen. I dag skulle vi motera dörrarna på garderoberna och då upptäckte min sambo att det fattades skenorna så det blev en tur till woody för att hämta dom och där stod dom kvar  . Mamma och Janolov  kom och hjälpe oss, Jag mamma och Sara tog en sparktur till sjön där dom hadde plogat upp en bana som vi åkte en sväng på, det var fakitskt ganska skönt på sjön i solen för det blåste ingenting  . Hem och gjorde lunch som bestod av älgkött och potatis gott var det. Det har blivit dåligt med motionerningen men dert blev en spark tur få se om det blir i morgon, känner av benhinnorna lite.Nu är garderobsdörrarna på plats fatta bara lite inredning som vi beställt. Det blev supper bra   

 Här kommer lite kort.

        

lite inredningen      Dörrarna på plats                                            F
ör bygget


Nu Blir det snart poppcorn glass och jordgubbar och melodifestevalen.

Av Malin Persson - 2 februari 2012 16:19

så här ser det ute just nu

 
Av Malin Persson - 2 februari 2012 15:11

 Torsag och vägningen gick inte så bra upp 3 hg inte mycket men set hadde varit roligare om det varit ned 3 hg.  

 Sara har en kompis med sig hem och ingeläxläsning i dag skönt. Nu vräker snön ner har härligt tycker jag   

 Nu ska här bli hårda tag med viktnedgången om jag ska hinna med mitt andra del mål till slutet av februari då vi har  träff med våran kotch som stöttar oss, vis töttar ju varadra  på jobbet också . Få se vad det bilr för motion i dag men det lutar åt crosstrainern  det är -10 grader och snöar. Dag har jag ätit kabonosskorv och wookgrönsaker till lunch för pulvter är slut men får nytt i morgon  . Och i morgon är det ridning för Sara det ser hon framemot som vanlig,Idag blir det pannkaka och ärtsoppa. Måste klura lite angånge maten och motionen och pulvter så att det börjar hända saker på vågen. Är inte så gätte insperarad men måste. jag har hitta´t några bloggar jag läser och följer. Jag vet att jag kan men det afttas lite med där kan för jag vill men jag kämpar vidare.

Av Malin Persson - 1 februari 2012 21:56

Det blev ett pass på crosstrainern på 20 minueter  och10x3 med magtränan.   Slutade halv tre idag så Sara tog en kompis med sig hem bom var ute och åkte stjärtlapp sen kom dom in och ville se på film.Gjorde korvstroganoff och ris Sara åt tre portioner så det blev godtjänt blev bara en dos så jag stekte en brattwrost och wookgrönsaker till mig. Brukar  annars dicka pulver till lunch och frukost men det har tagit slut kommer  nog nytt i morgon  . I går bestämde vi i våran lilla viiktgrupp att vi ska väga oss varje vecka ett tag få se om det ger lite mer pusch att  äta bra mat.  

Hoppas på ett bra resultat i morgon på vågen.Tillsammans kan vi nå våra mål det är bara att kämpa vidare och se nya möjligheter. God natt sanrt dax att krama kudden jobb 7 i morgon.

presentationen

   Den här bloggan handlar om mig och min familj. Mina tre barn 8år 15år  18år. Kommer även att skriva om min viktnedgång

presentation

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards