Alla inlägg under mars 2012

Av Malin Persson - 30 mars 2012 07:45

I går torsdag så vaknade dottern halv sex och hostade hon hadde fortfarnde feber 39,5 . Tur jag hadde bokat pappa och Lena åt henne. JAg jobbade 8-13 kort dag.När hon kom hem hadde hon frortfarade feber 38,4 så hon fick alvedon, hon hosar väldigt mycket så vi satt oss i soffan och myste och jag höll på att somna men då kon sonen hem. Blev  ingen promenad i går torsdag. I natt vaknade dottern kl 00 och hostde så hon spydde och det var inte nog med det kl 02 var det dax igen men då spydde hon utan att hosta, så vi satt oss i soffan  och halvsov det blev några vändor till. Men från 04 har jag sovit ganska bra i soffan med dottern och gissa om jag var stel i nacken när jag vaknade, bar in dottern i vårna säng och hon sover frortfarande  skönt.I dag ska hon också vara hos min pappa och Lena  jag jobbar kväll och sen jobbar jag i helgen. Få se hur pigg hon är idag för hon vill ju rida men vi får ta det beslutet lite senare när hon har vaknat till.Hoppas hon piggnar till i helgen. Kram

Av Malin Persson - 28 mars 2012 22:24

Dottern har inge feber men hostar lite så hon får vara hemma i morgon med eller hon får vara hos morfar och Lena. Har hunnit en hel del idag, städat tvättat och stryckit tvätt och fått in kort i album och så har jag hunnit promenerat .

Dagen promenad blev 5,51 km

                     Tid       54,46 minuter

                     kalorier 338 st

                       speed 6,0km/h

Gick lite segt i dag tyckte jag. Dottern var sugen på något gott så vi gjorde poppcorn och jag kunde inte låta bli dom. Nu är det snart dax att hoppa i säng. Kramar


Av Malin Persson - 28 mars 2012 08:03

Det blev att vakna halv 5 av en krupp hostande dotter, gav henne medecin och tog feber hadde 38,8  så visatt oss soffan så hostan fick lugna ner sig sen la vi oss igen han lagomt sonma om då ringer klockan, gick upp för att skicka iväg sonen till skolan.Dottern sover än klockan är 8:10, Så jag dricker kaffe för mig själv i godan ro och bloggar lite. Promenaden får vänta till i kväll när sambon kommer hem.Får väl göra lite måsten i dag då tvätta strycka sätta in kort i album och damsuga lite få se hur mycket jag känner för.

Kram och han en bra dag.

Av Malin Persson - 27 mars 2012 21:11

I dag efter jobbet var jag och kilppte två av barnen och dom blev jätte fina  och jag blev pank det är inte billigt att gå till frissan. Sambon kom hem med min bil ny tvättad och sommardäcken på satta, det är inte så dumt att bo i hop med en rekondare   . Det blev en kortare vända i dag men imorgon är jag ledig så det blir det en sväng på förmiddagen när barna är i skolan och lekis. I dag blev jag supper sugen på tekaka och ost när min sabo åt det men inte men det var ganska nära, det är lite segare den här veckan är mera sugen på allt men det kan han sin förklaring.

Pratade men Monica i dag och vi har planerat in två träffar en med barnen och en själva med shopping vid nästa lön och det ser jag fram emot.

Dagens runda

4,84 km

speed 6,3 km/h

 kalorier 297

 Tid 46,05


Av Malin Persson - 26 mars 2012 22:47

Så var det måndag igen och ny vecka med nya tag. Jag kör en drick vecka måndag till fredag få se hur helgen blir har jobbar helg så då är det lättare att dricka några mål. Har betalt räkningarna och det gick i hop  med nöd och nöppe.

Tog en promenad på 60 minuter

 Distanc 6,27 km

speed6,2

calorier 386

Vet inte om mitt program i mobilen stämmer helt för jag gick en längre runda och den blev inte så lång som jag tror att den är använder mig av cardio trainer. Har även run keeper inlagd så jag ska prova det och gå samma runda. Någon som använder något avdess program? och tycker ni sträckan stämmer? Men hur som helst så är jag nöjd med rundan. I morgon ska två av barnen få klippa sig dom har tjatat ett tag så nu är det bokat.

Kram och godnatt.

Av Malin Persson - 25 mars 2012 20:59

Så var det söndag och helgen snart slut. Väckte äldsat sonen lite för tidigt för jag trodde tåget gick 10:36 då gick tåget 11:36 men vad gör det om hundra år.Dottern och jag gick ut fick undan sparkarna för det är nog färdigt åkt. Stoppade undan lite mer vintersaker och tog fram lilla bordet och stolarna som vi har på trappan, sen skjutsade jag sonen till tåget. Hem och gjord lunch sen gick jag ut igen och satt mig i solen och dottern lekt, tänkte rensa i rabatten men det var så blött än så det fick vara  . Sambon har varit i garaget nästan hela dagen och skruvat med sonens moped som han har skruvat med så att den inte gick, men nu snart går den igen punka på bakäcket och en ny säkring sen så ska den gå, ochdå fårn min ohändiga son skruv förbud tror jag. Tog mig en skön pw nu på kvällen men det gick segt synd att inte programet på mobilen inte startade som det skulle.  I morgon har barnen studie dag men det blir fritids för dottern.Kram Malin

Av Malin Persson - 24 mars 2012 20:00

I dag har vi hela familjen varit och badat i Avesat på Metropolen kul att gör något hela familjen.      

Sara håller på och lär sig simma utan puffar, hon sam 100 meter med puffar med mig.

     

Jag passade på att simma 500 meter hadde inte tänkt att göra något i dag men det gäller att passa på  

När vi kom hem så grillade vi karre skivor och majskolvar

       

Gott var det och tll det hadde vi potatis och rotfrukter i ugn. Lite senare åt vi kladdkaka med smält dajmchoklad på och grädde till mums var det. Sara har cyklat lite på gatan       och här är hon en häst som springer runt. Nu ska jag klippa sonen så ha en skön lördag kväll kram  

Av Malin Persson - 23 mars 2012 18:25

 Fredag redan orkade inte skriva i går men jag känner mig nöjd med en veckas drickande och vågen visade  minus 1.5 kg   Men i torsdags var jätte sugen på allt men lyckades att motstå. Annars så har det gått bra tycker jag har motionerat bra och känt mig pigg. Men idag fredag efter ridningen så blev det tacos och gissa om det var gott jo det var det. ska eventuellt göra lika nästa vecka bara dricka måndag till fredag. Igår torsdag så böev det den vanliga promenaden på ca 60 minuter och magträning mm ca 10 minuter. Idag fredag ska jag vila.  Är jätte nöjd med min kaffe maskin och gott kaffe blir det tycker jag .  Nu ska jag göra mig en kopp kaffe innan det är dax att stoppa dottern i duschen och sängen. KRAM MALIN

presentationen

   Den här bloggan handlar om mig och min familj. Mina tre barn 8år 15år  18år. Kommer även att skriva om min viktnedgång

presentation

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards