Alla inlägg under juni 2012

Av Malin Persson - 29 juni 2012 17:53

Vi har varit till High chaparral och det var omtyckte dottern tyckte att det var lite läskigt med tåget som blir rånat. Vi  hadde sol hela dagen och alla 5 var nöjda med dagen

     

 Sen har vi tagit fina promenader i solned gången och i hamnen

     

Vi varit till Jönköpingen en dag och shoppat på A6 deras köpcentrum och där åt vi Tacos ooch panpitzza buffe. Jag har även tagit mig några kortare pw lite svåtr att hitta rundor , ´men vi har cyklat  det är bekvämt när man cykal allihoppa men äldsta sonen  har lyckats köra pnuka på sin cykel och på min men nu är det fixat i min satt det ett stift. I dag har vi varit mesat dels i husvagen för det blåser. Få se vad vi ska hitta på i morgon beror på vädret , Vattnet är för kallt för att bada i dottern och en av sönerna har provat men inte ens dom tyckte att det var bad temperatur.

Av Malin Persson - 26 juni 2012 19:21

Har inte haft tid ork eller insperation att skriva vi har haft mycket att göra i och med sväfars bort gång och sambons syster har varit hemma. Midsommar firade vi med sambons syster  och mamma på midsommarafton och på midsommardagen var jag och dotter till min moster.  Just nu sitter jag i husvagenen i Gränna och har semester vi ska besöka hihgtchapparall hadde vi tänkt. I dag har vi köpt polka grisar, cyklat en sväng sen tar vi det allmänt lugnt och njuter.

Av Malin Persson - 20 juni 2012 12:07

Tänk vad livet kan förrändrs fort och det varjust vad som inträffade för oss i går tisdag. Min sabbos pappa min särfar min dotters farfar  lämmnade oss hasigt. Han hittades av sin arbetskompisar död på golvet. vi vet inte om det var hjärtat eller en olycka för han låg nedanför trappan där han bor. Men hur som helst så är det jätte tråkigt han skulle ha fyllt 60 år nu den 11/7. Så nu har vi mycket att ta tag i, och semester på måndag men vi åker ändå det blir inte bättre av att vara hemma, så vi ska försöka lösa mycket nu i dagarna två, min sambos syster är på väg upp från stockholm för att fira midsommar.Nu ska jag servera lunch sen måste jag in och handla det är tomt överallt.

Av Malin Persson - 17 juni 2012 20:42

Det har inte hänt så mycket har nästan regnat lite varje dag, har inta haft någon lust att blogga så jag samman fattar veckan som en vanlig. vecka med jobb mm.

Har endast blivit en promenad i veckan har regnat och inte haft någon lust. Men fredags så sken solen så då passade vi på att måla väggen en vända. Ilördags skjutsade jag äldst onen till en kompis i långshyttan som ahr hästar så dom var ute och red. Idag söndag så  firade vi  äldsta sonen som blir 17 år i morgon härregud  vad åren går. Sen blev det pitzza till kvälls mat, jag började dagen med en blöt pw på 50 minuter i alla fall. Så att ställa sig på vågen i morgon blir nog inte så kul men snart är det semester och husvagnen. Jag skickade ut sambon i går eftermiddag att börja tvätta husvagen så nu är den ren på ut sidan  bara innsidan kvar, och så ska vi försöka hinna måla en gång till före semestern hoppas vi.

Av Malin Persson - 11 juni 2012 21:34

Så var det måndag och vägning och vågen stå stilla verkar som jag har varannan vecka . mina minutrar fick jag i hop.

Helgen som gått har sett ut så  här. På lördagen var Dottern med en kompis till en höst affär och tittade hon kom hem med ett eget ridspö sen föjljd hon med kompisen hem,Jag har röjt och lpockat i pojkarnas garderober så nu är det ordning där ett tag. Sen tog jag och älsklingen en pw på 60 minuter. När klockan var halvfem tryckte jag att det var dax att hämta hem dottern så jag stoppade in kyckling klubborna i ungen som vi skulle ha och satt på ägg klockan så att älsklingen skulle ta ut dem. Men när jah kom och skulle hämta dotern så hadde hon och kompisen precis börjat pyssla om hennes ponny så hon hadde inte tid så jagblev kvar nästan en timme.

      Dom sprang runt med ville som hästen heter och min dotter var överlycklig men till sist var vi tvugna att gå hem. När jag kliver innan för dörren så lukar det bränt, älsklingen satt i soffan och sov och inte hört klockan men som tur var det bara skinnet som var brännt så det gick att äta. På söndagen roade vi oss med att skrapa på huset det ska målas två sidor

  . Dottern åkte till morfar och Lena för fritids är stängt i morgon måndag. Efter skrapninge så tog jag en pw på 60 minuter. Gissa om jag är stel i axlar och ryggen i dag. I dag har jag jobbat och när jag kom haem så regnade det så jag satt mig vid datan och fixade med kort och har nu skickat i väg ca 180 kort på framkallning

Av Malin Persson - 8 juni 2012 21:50

Så var det dax för examen dottern slutar lekis och yngsta sonen slutar 6:an tänk vad ett år går fort  

  Mina fina barn klara för avslutningen.

    Sonen var flagg bärare

   Dotterns lekis grupp uppstälda för fotograferin

   Efteråt fikade vi hemma  med kladdkakka jordgubbar grädde och cuopcakes. Sen hadde dottern ridning eller dom hadde teori och efter det var det disco men vi var bara dit en stund för dottern tyckte att det var förmycket småbarn där.

Av Malin Persson - 7 juni 2012 21:51

Torsdag redan ja i tisadgs jobbade jag lång pass så det blev inte så mycket mera än jobb. Onsdag och nationaldagen jobbade jag Sambon och dottern var i långtjärn vid kusinerna. Efter jobbet skjutsade jag äldsta sonen till RÄTTVIK OCH tog hem packning sen blev det inte så  mycket mera var hemma vi 19. I dag torsdag har jag jobbat köpt blommor till fröknar och handlat mat lagat mat bakat en kladdkakka till i  morgon sen har jag städat och motionerat så nu ska jag snart hoppa in i duschen sen sova. Är ledig i morgon på examen men den är full spikad först kyrkan sen hem och fika sen har dottern ridning och sen är det disco som som hon vill gå på fåse om hon orkar med allt.

Av Malin Persson - 4 juni 2012 21:06

Ny vecka och vägning har fått ett minus på vågen hittar inte min vikt sen förra veckan men jag ska kolla lite bättre sen. Men ett minus är det .  Men minutrarna är inte så bra tror att det blev 140 minutrar förra veckan.

I går söndag gjorde jag i stort  sätt ingen ting utom det viktigaste. vi hadde en slö dag hela familjen i regnet.  

I dag måndag har jag och sonen hämtat han glasögon sen ahr jag jobbat. Nu ska jag se hur många som sover uppe.

presentationen

   Den här bloggan handlar om mig och min familj. Mina tre barn 8år 15år  18år. Kommer även att skriva om min viktnedgång

presentation

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards