Alla inlägg under juli 2012

Av Malin Persson - 22 juli 2012 21:21

I går lördag så var det tvätt i stora lass och allt blev tort ute skönt. Sen hadde jag lovat dottern att hon skulle få ta ut kaninen i sele och det gjorde vi och vilken fart han hadde jag trodde att han skulle sitta still men ice. det blev nog tre gånger som han fick komma ut i sele och ett antal gåner på rummet. För vi grilldae med våra gammla grannar så flickorn höll på med kaninen städae buren hadde honom lös på rummet. Han är bara för söt.

        

Idag söndag var det sängkläderstvätt med tork ute tänk att vi haft två regn fria dagar hellt otroligt.Så vi har tvättat mattan till förtältet och preseningarna , sen han vi mål en andra gång på husets sida som vi började med före midsommar så nu är det bara vitt kvar på den sidan.


Av Malin Persson - 20 juli 2012 07:29

I går efter jobbet klippte jag gräset som har varit på börjat sen i tisdags men som har fått avbryas pågrund av regnet. Sambon och dottern var på rally. på kvällen var vi till säter och tittade på moped och traktor crusing och fick mat av kära mor. När vi kom hem var vi frussna för det regnade men vi hittade ett tack att stå under. Nu ska jag jobba ett par timmar sen blir det crusing i kväll i igem fast med bilar i säter. Ska bara till lägga att min dotter älskar sin söta kanin så i dag ska vi prova att ta ut den i sele när jag kommer hem om vädret tilllåter  

Av Malin Persson - 18 juli 2012 07:10

Sitter vid köks bordet i tystnaden och väntar på att få åka till jobbet. Efter jobbet ska vi till Stjärnsund och hämta svärfars saker som han hadde där.I går fick dottern städa kaninburern hon tyckt att han hadde bajsat för mycket. Ha en bra dag och kram.

Av Malin Persson - 16 juli 2012 22:52

Så var semestern slut och man har gjort första dagen på jobbet.

Vi har hämtat kaninen som är hur söt som helst  Dotter är överlycklig men hon tyckte att kaninen var lite tråkig i går för den satt mest i sitt hus men i dag har hon  haft ut den i knä och i selen och nu sken hon som en sol när hon skulle sova se själva visst är hon söt  

 Tänkte lägga upp lite bilder från semestern i Högda

  Första kvällen blev det  ett dott i Högda" havet" som dom säger    Stor forsen i bakgrunden       Fisket gav samanlagt 67 finna abborar       

Av Malin Persson - 14 juli 2012 18:29

Nu är vi i Gävle och snart hemma. Vi har haft en härlig vecka, med sol mygg, blåst och regn . Vi har varit till storfallet borgafjäll mm. Vi har fiskat och sammanlagt en dag fick vi 67 fina abborrar. Dottern längtar till i morgon för då ska bi hämta kaninen.

Av Malin Persson - 11 juli 2012 08:31

Imåndags när vi åkte hit så regnade det till sundsvall sen sken solen och även när vi kom fram. Vi eller barna badae och sen for karlana och pojkarna i väg och fiskade och kom hem med fina abborrar och gäddor jag och maria och flickorna tog en promenad.I går tisdag var vi till Dorrotea på marknad. I dag onsdag ska vi besöka en forrs. Vi har haft fint väder hela tiden änså länge.Hemma har det regnat och vi hadde tydligen fått in vatten i hela källaren så pappa hadde fått ringt efter en slambil och röjt i våran källare inte kul.

Av Malin Persson - 8 juli 2012 23:20

Det var ett tag sedan det har inte hänt så mycket. Tvättat en massa efter semestern i Gränna. Den 6 juli begravde vi svärfar det var en fin begravning och många vänner som deltog. Så nu återstår resten av det mindre roliga att säda ur och tömma hans boede. Ska också säga att jag fyllde år samma dag som begravningen men vi har inte firat så mycket har inte funnits tid och ork. Har  hunnit med tre sköna morgonpw i sol men idag har det mest regnat så det blev ingen. I dag har  vi packat för nästa semester tripp till Högda till Saras kusiner. I går var vi på cirkus scott och det var en bra föreställning och dottern var supper nöjd. I dag lördag den 8 har vi varit och bokat en kaninunge till henne det blev en blandning mellan Hermelin och Lejonhuvad och den var hur söt som helst den var ljusbrun och nästa söndag ska vi hämta den gissa om hon längtar? Nu har jag installerat appen till mobilen är det någon som testat den? Jag får testa den nästa vecka kanske vet inte om jag ska ha med datan än men det vissar sig. Kram och var rädda om varandra

presentationen

   Den här bloggan handlar om mig och min familj. Mina tre barn 8år 15år  18år. Kommer även att skriva om min viktnedgång

presentation

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards