Alla inlägg under augusti 2012

Av Malin Persson - 31 augusti 2012 20:56

Så var det fredag igen först lite jobb sen det vanliga ridskolan med dottern.Blev ingen pw ihår och ingen idag heller men jag får ta igen det i helgen och hoppas på upprhåll.I dag var vi till krogen här och åt dom hadde snitzzel med pommes och beamässås för 60 kr jag och sambon åt det oc h dottern ville ha en pitzza och alla blev vi mätta och nöjda.

Av Malin Persson - 30 augusti 2012 09:34

Redan torsdag. I går onsdag blev det en pw på 50 minuter i det härliga höstvädret. I dag torsdag började jag 700 När jag kom till jobbet möts jag av en lapp där min jobbar kompis var sjuk men tur i oturen var vi tre men jag skulle i väg med en brukare så det var bara att börja rong vikarier och dt var inte lätt så jag överlämmade det åt cheffen. Nu sitter jag i ett väntrum och väntar. Hoppas jag hinner it en sväng efter jobbet.

Av Malin Persson - 28 augusti 2012 22:26

Redan slutet av augusti vad har hänt sedan sist tro. Inte så jätte mycket men lite barnen har börjat skolan , dottern tycker att det är kul och jätte roligt med läxor.Jag har varit till globen på Oriflame 45 års jubelum och sett Roxzett och Loren och lyssnat på en massa mäniskor som pratat om hur bra produkterna är och hur mycket dom kännar på att sälj produktern dock pratade all engeska så det  blev lite jobbigt att lysna men jag och två jobbar kompisar hadde en rollig dag. Jag försöker att ta min pw och det går ganska bra men det är sämre med att motstå alla godheter men nu har jag anmällt mig till Helenas utmaning igen men den här gången har jag inte så stotr mål på viken för jag har aldrig lyckats men kommit en bit på vägen.Tar jag mina 5 kg så är jag nästan nöjd.Vi har ju som sagt skaffat en kanin som är supper söt men den har börjat med lite bumheter eller så kärver han uppmärksamhete han biter på gallret i buren är den någon som ar erfarenhet av det? Har gogglat lite om det och han kan var uttråkad och vill komma ut. Sen naffsar han på oss när vi håller i honom det började med att han slikade på oss och det läste jag om att då trivs dom, men att han bits vet jag inte har läst lite och det kan vara ofog eller att är rädd eller vill ner. Någon som vet något om våra problem så är jag tacksam för tips? Nu ska jag hoppa in i duschen och sova jobb i morgon igen.Kramar och god  natt

Av Malin Persson - 15 augusti 2012 09:42

I går tisdag fick jag sällskap av min dotter på min pw hon tog cykeln så vi tog en lien kortare tur och så passade vi på att plocka stora fina maskrosblad till Hitt. I dag onsdag har jag semester för jag ska skjutsa största sonen till rättvik och skolan med all  packning han börjar i morgon torsdag dom andra här hemma börjar på måndag. I helgen har vi unnedsättning för svärfar.Hoppas jag hinner hem och ut en sväng i kväll  igen nu har jag varit ut på enpw nästan varje dag förra veckan och i helgen med så i dag när jag ställde mig på vågen så visdae den ett litet minus på0,5 kg men det känns bra för nu har jag stått stills så länge så nu ska jag hållla i det här med allt. HA EN SKÖN ONSDAG

Av Malin Persson - 13 augusti 2012 07:50

Ifredags var det första ridningen för dottern så nu är vi inni rutinerna igen bara skolan som inte har börjat än men nästa måndag då börjar den. I helgen har vi åkte båt vid brosans stuga och fiskat men bed blev inge fisk.

        Tänka att jag fick med alla mina tre älskingar på ett kort det  är inte ofta.

Sen på kvälllen var vi till mamma på kräft skiva  och det var inte dumt.

    .

På söndagen tog vi en tur till Stjärnsund med båten för  att plocka  svamp , Men härre gud vad mygg det nog bland det värsta jag varit med om det var nästan en pina att plocka svamp så det gick fort att plocka vi fick i hop en del sen korv grillning i sivhytte å.

       

jag har även hunnit att tagit pw både lördag och söndag morgon Nuska jag snart väcka barnen. Hej så länge

Av Malin Persson - 9 augusti 2012 22:40

Tänk vad en vecka går fort. I tisdags var vi jag och dottern till sambons kusin och lämmnade lite saker efter dottern till hennes barn. Sen blev det en pw. I onsdags jobbade jag kväll så på förmiddagen städade vi kanin buren också hadde vi lite hopp träning för kaninen. I dag torsdag tog jag en pw på över timmen och det var skönt, verkligen behövligt har fuskat med godsaker den här veckan men nu måste jag hitta insperationen i gen och ta nya tag med allt, har läst lite bloggar och försökt intala mig själv att jag kan och vill så nu gäller det, ska öka mina pw lite ett par gånger i veckan och inte äta någe onyttigigt för nu vill jag ha ett minus på vågen.Hoppas på fint väder i helgen för vi ska på kräftskiva hos mamma och så har vi täkt hinna ut och plocka lite svamp och åka båt.

kram

Av Malin Persson - 6 augusti 2012 22:33

Så var man ledig efter att ha jobbat helg. Har hunnit med mycket i dag putsat fönstren och bytt gardiner på barnens rum och så har jag torkat av det vita på balkongen och det var värkligen nödvändigt. Sen jag jag hjälpt dotter med Hitt som kaninen heter hon har försökt att hoppträna honom.

  det är inte det lättaste att vara fotograf och en hjälpande hand på samma gång fast man är kvinna  

    Hitt är ju bara för söt hör kollar han sin bur från utsidan.

Sen har min kusin och hennes pojkar varit här och hälsat på vi har fikat pratat och så han vi med ett snabbdopp eller rättaresagt barnen.

      Lite kallt tyckte dom att det var. det har varit varmt idag . I morgon börjar dotter på fritids få se hur det går att få upp henn hon ska dit till halv åtta hon sonmade före 22 i alla fall.

Av Malin Persson - 3 augusti 2012 08:30

Nu har fått till baka datan som varit på omformatering, banken ringde och sa att jag hadde ett virus på väg in i datan så det var bara att formatera om den. Sen har jag skaffat nytt bredband och telefoni över mobil nättet och änså länge har det fungerat bra och det ska bli billigare. Sen har vi plockat ur efter svärfar i lägenheten och i Stjärnsund där han jobbade och herre gud vad han har samlat på sig mycket vi tog en korv grillning i slverhytte å med kusinerna

    .

Jag har jobbat och försöökt att hinna med och ta mina pw men det har inte alltid fungerat men nu ska jag se till att det blir av. Jag och en jobbar kompis har satt ett nytt mål så nu gäller det att hålli också ska vi till Globen genom oriflamekonsulenter och se Lorren och Roxsett i Augusti och det ska bli kul. I går kväll tog vi en båt tur i båten som svärfar har haft, min sambo har putsat på den så nu vart den rikigt fin dottern tycker att det är kul. Sen har hon varit på tvådagars ridläger på ridklubben.

          Vi hadde tur med vädret och båten startade på tredje draget.

Så kan jag inte låta bli att visa våran lilla fina kanin igen han är ju bara så söt.   Han älskar att vara ute i sele och skutta. Kram

presentationen

   Den här bloggan handlar om mig och min familj. Mina tre barn 8år 15år  18år. Kommer även att skriva om min viktnedgång

presentation

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards