Alla inlägg under september 2012

Av Malin Persson - 5 september 2012 22:49

I går tisdag jobbade jag kväll så jag tog mig en pw efter att jag lämnat dottern i skolan och vi hadde personal möte utan cheffen så vi tog oss en tripp till lilla mormor och sen till krylbo och fikade. I dag onsdag så åt vi svamp soppa till middag och det är gott. Sen tog jag sambon  en pw och dottern tog cykel den blev en tur på4,5 km. Sen kom svärmor och jag har hjälpt henne med att flytta och sortera lite kort på en hårddisk som jag har lovat att göra vet inte hur länge men nu är det gjort.Sen hennes mobil gick sönder så har hon velat flytta kort till den nya mobilen och jag lyckades att flytta korten till minneskortet så nu blir hon nog glad.  

I dag har jag och dottern varit och hälsat på en gammal granne och tittat på bebisen och gosat lite det är ju härligt med bebisar , man kan ju bara sitta och titta på den när dom sover.  Nu ska jag snart krama kudden.

Av Malin Persson - 3 september 2012 21:41

Då var det måndag i gen och jobb och skola och fritids för dottern. Hon hadde en kompis med sig hem i dag och dom tog ut Hitt i selen så han fick hoppa ute i gräset, det tycker han om han har världens fart emellanåt. Jg gjorde köttfärssås till middag dottern hadde inte tid att äta förrens kl 6 för hon lekte med kompisar ute och det är ju kul när dom leker, i vanliga fall brukar hon vara jättehungrig kl 5. I dag blev det ett pass på crosstrainen och jag fattar inte att det är så himla drygt men det är ju bra att det är det så det blev 18 minuter och lite mage. Nu sover dotter och sitter här en stund och skaffar mer inspration genom bloggläsning.I morgon jobbar jag kväll och så har vi personal möte först men vi ska ut på lite roligheter för cheffen har semester så vi fick göra vad vi ville. Men först ska jag nog ta mig en pw innan jobbet och hoppas på att det inte regnar. Kram

  Våran sötnos Hitt.


Av Malin Persson - 2 september 2012 22:28

Så har helgen gott och snart måndag i gen. Började dagen med en pw på 50 minuter jag tycker om att göra det på  morgonen på helgen för då är det gjort. I går lördag så hadde dottern en gammal granne här och lekte med, Dom vill göra choklad bollar och margarinet var slut så jag tog cykeln till affären och handlade. När jag kom hem så fick domgöra choklad bollar och hon som var här är 10 år så jag lät hon läsa receptet  och jag gjorde en äppel paj. Hon läste 3-4 dl socker och dom gjorde dubbelsatts så dom hadde i 6 dl socker. När vi fikade lite senare tyckte vi att dom var lite väl sockrade och då tittade jag på receptet och då stod det 3/4 dl socker så det var lite väl mycket socker men dom var goda det rävte med en kan jag säga.Pajen vart bra. Till middag dlev det älgfärs biff med kantarellsås det var inte dumt.

I dag söndag regnade det så  vi tog det lungt på morgonen sen har vi varit och hälst på pappa och Lena det var ett tag sen vi träffade dom. Sen var vi till mamma och Janolov och hälsade på och dom hadde varit på akuten för Janolovs nät hinna höll på att släppa så dom hadde fixat till det med laser så han hadde solglasögon på sig var lite ljuskännslig. Sen när vi komm hem tog vi en familje promenad dottern cyklade och jag och sambon gick det tog 45 minuter att gå en kortare sväng. Jag läser bloggar och försöker att hitta insperation till att komma igång med träning och kost, har varit ganska duktig på att pw under sommaren men nu ska dom sista ca 7 kg bort med hjälpa av Heas utmaning och insperatrion. Jag ska träna 150 minuter i veckan och äta nyttig ´mat och  insperars av alla andra. Nu är jag taggad och vill lyckas. Kram

presentationen

   Den här bloggan handlar om mig och min familj. Mina tre barn 8år 15år  18år. Kommer även att skriva om min viktnedgång

presentation

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards