Alla inlägg under oktober 2012

Av Malin Persson - 20 oktober 2012 22:45

Lördag och lklockan ringde 7:00 skulle vara i Hedemora till kl 8:00 för att packa upp mina loppis saker som jag skulle sälja, Det var mycket folk dåde som handlade och sålde och jag fick i hop 1400 kr så jag känner mig nöjd.

När jag kom hem hadde dottern gamla grannen här så jag satt igång att städa kasade ut mattorona och damsög och torkade golven. Sen blev det middag med gamla grannen och hennes pappa, kyckling ben och pommes och glass till efterrätt.  Nu sover dottern  och snart jag med tror jag  så jag säger god natt. Och hoppas på uppehåll i morgon så jag kan ta en pw så jag får i hop mina minutar.

Av Malin Persson - 19 oktober 2012 22:50

Upptäckte att det  varit dåligt med skrivande den här veckan. I tisdags kvälls jobb så jag tog en härlig pw i solen som faktiskt visade sig på   förmiddagen på jobbet hadde vi pmöte. I onsdags hadde jag första utvecklingssamtalet för sonen som har börjat sjua och det går bra för honom en sak som han ska bli bättre på är att använda datan som han fått som hjälpmedel för sin dysleksi, det finns mycket bra program som man kan använda. Igår torsdag kvälls jobb i gen den här veckan kör jag varannan dag, Jag började dagen med min pw på 53 minuter sen började dagen på jobbet lugnt med avbokningar men när kvällen kom så trodde vi att det  var lugnt för vi var tre och för det mesta är vi två. Men kvällen slutade med att vi fick åka till akuten med en boende som blev kvar hadde urunvägsinsinflammation och feber. I dag fredag jobb sen ridning för dottern och sen hem och gjorde tacos sen har jag packat bilen med loppissaker som jag ska sälja på barnloppis i morgon hoppas på bra försäljning.

Nu ska jag krypa i säng så jag är en pigg försäljare i morgon. Kram

Av Malin Persson - 19 oktober 2012 22:50

Upptäckte att det  varit dåligt med skrivande den här veckan. I tisdags kvälls jobb så jag tog en härlig pw i solen som faktiskt visade sig på   förmiddagen på jobbet hadde vi pmöte. I onsdags hadde jag första utvecklingssamtalet för sonen som har börjat sjua och det går bra för honom en sak som han ska bli bättre på är att använda datan som han fått som hjälpmedel för sin dysleksi, det finns mycket bra program som man kan använda. Igår torsdag kvälls jobb i gen den här veckan kör jag varannan dag, Jag började dagen med min pw på 53 minuter sen började dagen på jobbet lugnt med avbokningar men när kvällen kom så trodde vi att det  var lugnt för vi var tre och för det mesta är vi två. Men kvällen slutade med att vi fick åka till akuten med en boende som blev kvar hadde urunvägsinsinflammation och feber. I dag fredag jobb sen ridning för dottern och sen hem och gjorde tacos sen har jag packat bilen med loppissaker som jag ska sälja på barnloppis i morgon hoppas på bra försäljning.

Nu ska jag krypa i säng så jag är en pigg försäljare i morgon. Kram

Av Malin Persson - 15 oktober 2012 23:06

Så har veckan gått  och helgen. Ridning i fredags för dottern sen kom Sambons syster och dotter för att hjälpa till och plocka i lägenheten så nu är vi ett steg närmare slutet. På lördagen åkte vi in till lägenheten och dottern och kusin våldgästade sambons kusin och barn och lekte där en stund. Efter lunchen var jag och flickorna ner i sveaparken och lekte dit kom även sambons kusin och barn och sambo så det var full fart. sen hem och gjorde älgfärsbiffar och potais i ugn supper gott. I söndags körde vi lite saker till sambons systers sommarstuga sen åkte dom hem. I dag måndag fyller sambon år  så vi hadde bjudning på svampsoppa och tåtra vi var 9 personer. Vägningen visde stilla men 160 minuters pw har jag fått i hop. Nu är det snart sängen som ropar. Kram

Av Malin Persson - 11 oktober 2012 21:04

Så var det redan tordsag och snart helg. Sambons syster och dotter kommer upp i helgen så vi ska försöka göra ett ryck i svärfars lägenhet och polcka i hop det sista. Jag har tagit mina pw fast lite kortare turer för det blir ju mörkt så fort men jag har nog fått i hop mina minutrar. Jag har installerat  en app i mobilen shapup där skriver man in hur mycket man vill gå ner och hur lång man är och vikt och då räknar den ut hur mycket man ska äta om dagen ganska bra tycker jag att den verkar och det var tack vare i en blogg jag läste och tänkte den ska jag prova, jag tror att jag inte kommer att äta i onödan på kvällarna om jag vet med mig att jagätit det jag ska, ska bli intressant över helgen och se om jag kan hålla mig till mina kalorier. Den räkarnar bort kalorier om man motionerar så då kan man äta lite extre. I går var jag på ett friskvårdsombuds möte på jobbet och då var det en som kom och pratade om kost och vikt nedgång och han hadde en undersökning med sig som vissde att om man tog 3 matskedar kessel  efter träning så skulle det öka viktnedgången ska test ett tag. I mmorgon börjar jag sju och slutar två sen är det ridning för dottern.


Av Malin Persson - 9 oktober 2012 08:26

Lämmnat dottern i skolan och snart dax att åka till jobbet jobb 9-20 idag så det blir ingen längre pw ev en liten lunchpromenad. I går blev det min vanlig pw på 50 minuter. Jag hadee minska 0,2 kg 0ch fått i hop ca 170 minutersträning tror  jag det var.

Av Malin Persson - 7 oktober 2012 22:20

I dag har jag och två av barnen varit till kupolen för att handla en jacka till sonen och vi hittade en på stadium till sist som dög och mamma blev fattig. Sen köpte jag ett par vinter  skor till dottern och då hadde jag tur för jag hadde fullt stämpel kort i skohuset så jag fick 100 kr rabat så dom kostade 500 kr i skället för 600 kr. Själv blev jag utan den här gången men nu har nog barna kläder till vintern så dom klarar sig hoppas jag. i dag har jag varit på vinden och plocat fram det som ska gåsigenom för försäljning på loppisen den 20. Till helgen kommer dotterns kusiner upp och så fyller sambon år på måndagen den 15 så få se om vi ska ha fika för honom i helgen ev.

 Nu är det snart dax att sova ny vecka och nya tag väntar och nya möjligheter.

Av Malin Persson - 6 oktober 2012 21:12

Så var det lördag vaknade vid halv åtta av att dottern kom ner och ville ha frukost det var bara att gå upp det var frost ute så vi åt frukost först den tog jag en pw på 45 och plockade maskrosblad till Hitt.Jag och dottern städade ur ett skåp som hon har spel pussel och ritsaker i. Sen ringde en kompis och ville leka så efter flunchen skjutsade jag i väg henne. Jag och sambon har plockat undan trädgårsdmöblerna  sen så tog jag ut Hitt för det var  längesedan för hans koppel har varit borta men vi hittade det idag i en väska.  Tog ut kameran och tog lite fina höst bilder.

            .

Vid 18 tiden var och hämtade hem dottern sen åt vi karre med potatis och rotgrönsaker i ung supper gott och så har vi ätit popcorn, nu är det snart dax att stoppa en person i sängen. I morgon blir det nog kupolen för att titta på en jacka till sonen. KRAM

presentationen

   Den här bloggan handlar om mig och min familj. Mina tre barn 8år 15år  18år. Kommer även att skriva om min viktnedgång

presentation

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards