Alla inlägg under februari 2013

Av Malin Persson - 19 februari 2013 08:43

Nu närmar vi oss sportlovet med fart och jag börjar längta till grövelsjön och lite ledigt.

I fredags var det begraving för farmor det gick bra och det var en fin stund.Vi har varit ute och åkt skoter dåde denhär helgen och förra det är lika bra att passa på när det är snö. Jag har börjat köra lite mera på crosstrainen  på kvällarna men jag tycker inte det är så jätte roligt det är roligare och skönare att ta en pw.

I går så plockade jag i hop sängkläder som vi ska ha med oss ska fortsätta lite dag om jag hinner men nu ska jag ut inna jag  blir för lat och sitter kvar här.

Av Malin Persson - 13 februari 2013 21:42

vad veckor och dagar går redan onsdag. Har jobbat två kvällar den här veckan. Imåndags blev det en pw på förmiddasgen med sambon som hadde sista sjukskrivnings dagen. i tisdag hadde jag lång pass 9-20. När jag kom hem så ställde jag mig på crosstrainen i 20 minuter, Jag blir helt slut efter åt jag kör 10 minuter på motstånf 4 sen ner på 3 i 10 minuter till och jag blir helt slut. Har kört i 30 minuter men dom sista 10 minutrarna så varjerar jag motståndet på 2 och 3. Men i går blev det bara 20 minuter. Känns bra efteråt man sover så gått. I dag onsdag så hadde dottern en kompis med sig hem så jag började med att skotta lite snö. Sen gjorde jag köttgryta av grytbitar wookgrönsaker och crembonjour med svamp smak och lit lätt grädde jag tyckte det blev gott men det var nog inte i barnens smak.Sen kom pappa och Lena  pappa håller på att tillverka en skiva till köksbordet när vi har kalas så blir det lite trångt. det blir nog bra men skiva blir inte inte i samma matrieal som brdet riktogt men jag ju alltid en stor duk på så det spelar ingen roll.Sen tog jag en pw på ca 40 minuter.i morgon tordag sista jobbar dagen för veckan för på fredag är jag ledig ska på farmors begravning men först ska vi på öppethus i skolan med dottern på förmiddagen men nu är det snart dax att sova.

Av Malin Persson - 10 februari 2013 19:33

Oj vad veckorna går redan söndag.

Vad har jag gjort i veckan jag har jobbat och motionerat. onsdags tog vi en härlig spark tur det var kanon spark före och då är det roligt att åka spark. I lördags var vi till Leksand och hämtade nya kotern och när vi kom gem så tog hela familjen en tur till stugan och vände. I dag söndag har pojkarna åkt slalom med deras pappa. Och jag dottern och sambon tog skotrarna till mamma i Säter där vi fick lunch sen  när vi åkte haem så åkte vi övernorn så det blev e  ca 5 mil och nu är man lite mör i armar och axlarna.

       

I morgon är det måndag och ny vecka i igen och sista dagen på sambons sjukskrivning.


Av Malin Persson - 4 februari 2013 11:02

vi hadde en härlig söndag i stugan med korvgrillning och dottern åkte skridskor på sjön solen lyste och värmde. Sen när vi kom hem tog jag en lite kort pw det är ju så himmla halt överallt fast jag har dubbar det är ju rena skridskobanan på vissa ställen.i dag tog jag ett pass på crosstrainen på 20 minuter det var skitdrygt i dag om jag får säga. Men vägningen visade minus0,5 kg och minuteraran fick jag i hop skönt nu kör vi vidare på en en vecka till.

   

Vi prov pimplade men inge fisk och isen var minst 3dm tjock

           

Vi hadde mamma ocj Janolv med oss. Nu är det snart dax att hämta dottern som varit och åkt skridskor med skolan i dag sen blir det jobb.

Av Malin Persson - 2 februari 2013 19:14

 Sen onsdags har har dottern varit hemma och varit sjuk och myst med sin pappa. Hon har haft feber och hosta. Men ifredags  var hon så pass pigg att hon fick rida men hon var hemma från skolan. Jag har hunnit att motionera en hel del faktiskt jag har kört crosstrainer tre dagar var av två dagar blev det 30 minuter och en dag 20 minuter och så har jag hunnit med två pw en i dag och en här om dagen så det känns ju bra .

I dag har vi varit till Leksand och tittat på nya skotrar och vi slog till med en ny touring maskin som vi får hämta nästa vecka. Sen var vi om i kupolen och åt mat på matpalatset jag och dottern delade på en pitzza och dom andra åt kebab tallrik och kebbabrulle och kebbab med bröd. Sen var vi om vid mamma och drack kaffe.

Har laddat ur mobilen med lite kort.

    Kort på mitt hus som det såg ut förr har fått korten efter farmor för det var dom som jag köpte huset av och det var hon och farfar som byggde det  1949 så detta hus har bara haft två ägare på alla år nu är det blått och tak på balkongen.

    Jag och dottern åkte ju längdskidor förra helgen.

  Dottern prov sitter nya skotern. Nu blir det snart melodifesevalen på tv och lite fruktsallad och kaffe.

presentationen

   Den här bloggan handlar om mig och min familj. Mina tre barn 8år 15år  18år. Kommer även att skriva om min viktnedgång

presentation

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards