Alla inlägg under januari 2014

Av Malin Persson - 26 januari 2014 19:02

Så var det söndag och veckan har gått, varit lite dåligt med motion för mendel någon spark tur och två pw och i dag tog jag in min crosstrainer igen den ha stått i färådet under julen. Så jag tog en sväng på den 20 minuter blev det drygt som vanilg. I går var vi och åkte pulka och det var en hel del  barnfamiljer där kul när någon lägger ut på faccebokk och det kommer ganska många det blåste så det vart ganska kallt. Sen hem och gjorde lunch och sen tog jag en pw på 50 minuter.

I dag söndag har vi tagit fram skotraran inte för att det går att åka men dom ska servas inna sportlovet sen provade dotterna att åka skidor för dom ska åka på onsdag med skolan.

Nu har jag bara fyra arbetspass kvar innan jag byter arbetsplats känns lite konstig men det ska nog bli bra.

 i  morgon vägning och det kommer att gå på skit tror jag för jag har inte haft någon riktig lust än men jag kommer nog i gång snart och nu har jag crosstrainen så den kan jag ju använda om jag inte vill ut.


Av Malin Persson - 22 januari 2014 22:10

Jag var på rean i går och hittade en svart jeans kjol provade st 40 och den var för stor orkade inte prova en mindre för det var kö till provrummen så jag tog en 38 och schansade och så hittade jag en svart trekvarts ärms tröja. Kjolen satt perfekt när jag kom hem vilken tur. Jag hadde present kort på 351 kr och handlade för 349 kr så det var ju bra.

Delegationen och informatinen om dokumentationen gick bra.

Vi fick våran mat kasse i måndags och har ätit två rätter en med kryddkorv och potatis och chille sås. I dag gjorde jag lax med ärtris, laxen var färsk och man skulle  blanda potatis mjöl timjan och ört kryddor basilika och riven förskingefära och lite bakpullver. Så det blev som sröbakad lax ooch så sweetchille sås till var helt okej. Sen trotsade jag kylan minus 15 och tog en snabb och kort pw  på 3,17 km på 30,32 minuter med ett snitt på6,23 km/h och 199 kalorier. imorgon kvälls jobb igen.

Av Malin Persson - 20 januari 2014 21:30

Så var det måndag och ny vecka och utmaningen startar.Så jag tänkte att jag måste ut i dag och det blev en spark tur med familjen på ca 4,7 km 44,57 minuter. Sen körde jag lite mag 2#10 börjar så för jag brukar få så träningsvärk- Det är så härligt när man kan åka spark man kommer fram så fort och kul när man kan göra det till sammans.

I morgon ska vi delegering på jobbet. I morgon hinner jag nog inte ut för halv 10 ska sonen klippa sig sen börjar jag jobba kl12 tänkte inte åka hem i mellan tnkte fördriva en stund på stan med div ärrenden och titta på rea på duvan som börjar  i morgon. Nu ska jag försöka att ta bort mina tre kilon så nu ska det inte fuska med godsaker och mat och mina pw eller en och annan spark tur ksnske det blir om vädret tilllåter och så ska jag täna upp magmusklerna.

Nu sak jag titta igenom papperen till i morgon dagens deligering.

Av Malin Persson - 18 januari 2014 16:11

Lördag och klockan ringde kl 7. Hopptävling för dottern på ridskolan så jag kädde mig rejält för att slippa frysa och faktiskt så gick det bra. Dottern var närväs men hon är jätte dukig. Var istallet stax efter 8 borsta och putsa på hästen sen gemensam ban bygge. Sen kl 10  började dom med kavaletti och sen 40 cm som dottern skulle vara med i. Fram ridning fick dom göra både ute och framhoppningen var  inne

   Sara på galdur på fram ridningen.

     

 

 Sen lite bilder på våra kaniner och förra helgen när det kom snö.

           


Av Malin Persson - 17 januari 2014 07:25

Så var det fredag och kallt ut minus 17 grader var det på väg till jobbet idag skönta att man åker bil. men bara två veckor till sen får jag börja gå till jobbet.   Jag kan ju säga en sak att jag kommer sakna min jobbarkompisar.

Nu till veckan som gått har varit ute på en pw och i går tog jag dottern och sambon sparkarna en tur och det blev 2,7 km . Det är kul och roligt att åka spark så jag hoppas att det håller i sig så jag kan åka spark till jobbet några dagar i  februari. I adg som sag är det fredag och jobb sitter på jobbet nu sen ridning för dottern sen blir det tacos och mys , I morgon ska dottern vara med på en minkupp och hoppa så det blir till att stiga upp då med tror det börjar 9.  

Nu ska jag ladda kaffe tills min kollega kommer kl 8 . Ha en bra fredag och på återseende.

Av Malin Persson - 13 januari 2014 10:15

 Det var ett tag sedan sist vad har hänt en hel del faktiskt tror jag. Nytt år och julen har vi klarat av  utan snö alltså en en grön jul. Vu har träffat kusiner och släktingar varje dag och ny år firades hos mamma jag jobbade nyårsaftaon och nyårs dagen. Och så har vi firat en 15 åring i familjen tänk vad tiden och åren går fort..Jag har anmät mig till heas utmaning som börjar  nu i januari för nu ska minst 5 kg bort  men jag tog tre tror jag det var i utmaningen men till sommaren så hoppas jag. Jag har  inte hittat motivationenriktigt än men den är nog på gång hoppas jag.

I fredags så snöade det och den ligger kvar  i dag är det minus 14 grader och det är vi inte vana med.

I går var vi på sune på bilsemester den var bra. Sen köpte vi en  familje pitzza och delade på det avr inte dumt.

Vi fortsätter med vårna mat kasse  roligt med lite ny mat och recept.

1 februari börjar jag på ny arbets plats en grupp bostan det känns både och jag känner dom flesta i personalen så det är jag inte orolig för det som jag är mest orolig för är att vara på ett och samma ställe hela dagen och långskift i veckorna och helgerna jag kommer att jobba två helger av sex så detgår väl an. Och en fördel är att jag inte behöver åka bil till jobbet jag ska jobba här i vikmanshyttan. nu ska jag snart i väg och jobba. På återsende.

presentationen

   Den här bloggan handlar om mig och min familj. Mina tre barn 8år 15år  18år. Kommer även att skriva om min viktnedgång

presentation

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards