Av Malin Persson - 18 juli 2012 07:10

Sitter vid köks bordet i tystnaden och väntar på att få åka till jobbet. Efter jobbet ska vi till Stjärnsund och hämta svärfars saker som han hadde där.I går fick dottern städa kaninburern hon tyckt att han hadde bajsat för mycket. Ha en bra dag och kram.

Av Malin Persson - 16 juli 2012 22:52

Så var semestern slut och man har gjort första dagen på jobbet.

Vi har hämtat kaninen som är hur söt som helst  Dotter är överlycklig men hon tyckte att kaninen var lite tråkig i går för den satt mest i sitt hus men i dag har hon  haft ut den i knä och i selen och nu sken hon som en sol när hon skulle sova se själva visst är hon söt

Tänkte lägga upp lite bilder från semestern i Högda

Första kvällen blev det  ett dott i Högda" havet" som dom säger    Stor forsen i bakgrunden       Fisket gav samanlagt 67 finna abborar

Av Malin Persson - 14 juli 2012 18:29

Nu är vi i Gävle och snart hemma. Vi har haft en härlig vecka, med sol mygg, blåst och regn . Vi har varit till storfallet borgafjäll mm. Vi har fiskat och sammanlagt en dag fick vi 67 fina abborrar. Dottern längtar till i morgon för då ska bi hämta kaninen.

Av Malin Persson - 11 juli 2012 08:31

Imåndags när vi åkte hit så regnade det till sundsvall sen sken solen och även när vi kom fram. Vi eller barna badae och sen for karlana och pojkarna i väg och fiskade och kom hem med fina abborrar och gäddor jag och maria och flickorna tog en promenad.I går tisdag var vi till Dorrotea på marknad. I dag onsdag ska vi besöka en forrs. Vi har haft fint väder hela tiden änså länge.Hemma har det regnat och vi hadde tydligen fått in vatten i hela källaren så pappa hadde fått ringt efter en slambil och röjt i våran källare inte kul.

Av Malin Persson - 8 juli 2012 23:20

Det var ett tag sedan det har inte hänt så mycket. Tvättat en massa efter semestern i Gränna. Den 6 juli begravde vi svärfar det var en fin begravning och många vänner som deltog. Så nu återstår resten av det mindre roliga att säda ur och tömma hans boede. Ska också säga att jag fyllde år samma dag som begravningen men vi har inte firat så mycket har inte funnits tid och ork. Har  hunnit med tre sköna morgonpw i sol men idag har det mest regnat så det blev ingen. I dag har  vi packat för nästa semester tripp till Högda till Saras kusiner. I går var vi på cirkus scott och det var en bra föreställning och dottern var supper nöjd. I dag lördag den 8 har vi varit och bokat en kaninunge till henne det blev en blandning mellan Hermelin och Lejonhuvad och den var hur söt som helst den var ljusbrun och nästa söndag ska vi hämta den gissa om hon längtar? Nu har jag installerat appen till mobilen är det någon som testat den? Jag får testa den nästa vecka kanske vet inte om jag ska ha med datan än men det vissar sig. Kram och var rädda om varandra

Av Malin Persson - 29 juni 2012 17:53

Vi har varit till High chaparral och det var omtyckte dottern tyckte att det var lite läskigt med tåget som blir rånat. Vi  hadde sol hela dagen och alla 5 var nöjda med dagen

Sen har vi tagit fina promenader i solned gången och i hamnen

Vi varit till Jönköpingen en dag och shoppat på A6 deras köpcentrum och där åt vi Tacos ooch panpitzza buffe. Jag har även tagit mig några kortare pw lite svåtr att hitta rundor , ´men vi har cyklat  det är bekvämt när man cykal allihoppa men äldsta sonen  har lyckats köra pnuka på sin cykel och på min men nu är det fixat i min satt det ett stift. I dag har vi varit mesat dels i husvagen för det blåser. Få se vad vi ska hitta på i morgon beror på vädret , Vattnet är för kallt för att bada i dottern och en av sönerna har provat men inte ens dom tyckte att det var bad temperatur.

Av Malin Persson - 26 juni 2012 19:21

Har inte haft tid ork eller insperation att skriva vi har haft mycket att göra i och med sväfars bort gång och sambons syster har varit hemma. Midsommar firade vi med sambons syster  och mamma på midsommarafton och på midsommardagen var jag och dotter till min moster.  Just nu sitter jag i husvagenen i Gränna och har semester vi ska besöka hihgtchapparall hadde vi tänkt. I dag har vi köpt polka grisar, cyklat en sväng sen tar vi det allmänt lugnt och njuter.

Av Malin Persson - 20 juni 2012 12:07

Tänk vad livet kan förrändrs fort och det varjust vad som inträffade för oss i går tisdag. Min sabbos pappa min särfar min dotters farfar  lämmnade oss hasigt. Han hittades av sin arbetskompisar död på golvet. vi vet inte om det var hjärtat eller en olycka för han låg nedanför trappan där han bor. Men hur som helst så är det jätte tråkigt han skulle ha fyllt 60 år nu den 11/7. Så nu har vi mycket att ta tag i, och semester på måndag men vi åker ändå det blir inte bättre av att vara hemma, så vi ska försöka lösa mycket nu i dagarna två, min sambos syster är på väg upp från stockholm för att fira midsommar.Nu ska jag servera lunch sen måste jag in och handla det är tomt överallt.

presentationen

Den här bloggan handlar om mig och min familj. Mina tre barn 8år 15år  18år. Kommer även att skriva om min viktnedgång