Alla inlägg under september 2012

Av Malin Persson - 14 september 2012 10:59

Vaknade i natt 01:45 i soffan när dottern kom ner, bäddade ner henne i min säng och gjorde mig klar för att sova.

 Vaknade av klockan och med huvudvärk började dagen men alvedon sen väkte jag skolbarnen. Gjorde dom klara och skjutsade dottern för det regnade ute, hem och plockde lite maskrosblad till Hitt städade lite i han bur och hadde honom lös mem han tycker mest om att vara under dotterns säng nu mera men han är nyfiken på allt och kommer fram i bland.  Klippte klorna på honom och det var ett tag sen och gosade lite med honom. Nu har jag druckit kaffe och ska snart hämta hem dottern och jag ska åka och jobba ,morfar och Lena kommer och ska skjutsa på rodningen i dag. Ska nog även ta alvedon igen för det vill inte riktigt släppa. Jag har jobbar helg och dottern ska på kalas i morgon i sporthallen och även kalas nästa helg med övernattning om dom vill. Nu ska jag fixa till mig och hämta dottern sen jobb. Ha en skön fredag KRAM.

Av Malin Persson - 13 september 2012 21:29

Så var det torsdag kväll redan. Jobbade kort pass idag  8:00-13:00.. Så jag hadde bestämt med barnen att vi skulle åka och handla lite började med att köpa present för dottern ska på kalas på lördag ,sen inväntade vi sonen som slutade skolan och gick till expert och tog kort till legget som sonen vill ha och bankkort. Sen vidare till avesta och inhandlade hörlurar till sonen som Hitt bitit sönder. Blev två tröjor till dottern och en huvtröja till sonen. Nu ropde sonen han har suttit med Hitt i knä och gissade vade som hände ju Hitt kissade på nya tröjan . Jag försår inte varför Hitt ska kissa på sonen han har gjort det en gång tidigare inte kul. Funderar om han börjar bli köns mogen för jag tycker att det luktar mer kiss nu i buren än tidigare fast vi tar bort kisset ofta.

Har hunnit med en pw på 43 minuter och det blev 4,2 km hadde sällskap av dottern på cykel och sambon till fot med.

Nu

Av Malin Persson - 12 september 2012 12:04

Nu är jag klar i vardagsrummet med fönstren och ny städat bakomsoffan.

 

Av Malin Persson - 12 september 2012 08:31

Idag är jag ledig så jag hadde ställt klockan lite senare men jag vaknade med ett ryck ch trodde jag sovit över klockan.

Jag och dotterntog cyklarna till skolan idag det var lite kyligt. Nu ska jag ta mig an vardagsrummet och byta gardiner ich städa riktigt. Skulle vila ha haft ny gardiner men det får bli ett par gamla. Nej nu måste jag sätta fart annars fasnar jag här. KRAM

Av Malin Persson - 11 september 2012 21:16

Blev i nget in lägg i går men det hände inte så mycket mer än job och dotternlekte med en kompis här hemma efter fritids.Vi åt rester sen helg och det räckte gottoch väl och blev en låda till sambon, jag dricker  på jobbet till frukost och lunch och äter med familjen på kvällen, men nu ska jag ha resultat och är laddad för Helenas utmaning och vill nå mitt mål med vikten nu ska jag fixa det. Jag tog minpw på ca 50 minuter och körde lite mage efter åt också. I dag tisdag så lekte dottern med samma kompis. Dom har rastat Hitt i selen ute sen fick han vara med mig i köket en stund när jag gjorde middagen.Jag tog mig min pw på 50 minuter i dag också. så nu är jag uppe i 100 minuter den här veckan.

I morgon onsdag är jag ledig  och har räknat med att byta gardiner i vardagsrummet dottern slutar 13.40 så jag hinner nog en bit på väg.KRAM

Av Malin Persson - 9 september 2012 20:48

Nu blir jag tokig  hadde skrivit ett in lägg och skulle av sluta så tröck jag på någon knapp och all försvann fråga mig inte vad jag gjorde för det vet jag inte men det har hänt förr.

i dag blev det en pw efter frukost. Dottern har lekt men en kompis borta hela dagen så jag har bädddat rent i alla sängar och städat har fått in kort i album. Sonen har också varit hos kompis och varit.Till middag blev det kyckling file och klyt potatis hemma gjord av potais som jag köpte i går och den var supper god. Nu på kvällen har mamma och Jo varit och hälsat på så det blev kvälls fika med glass som mamma hadde med sig. I morgon är det måndag och ny vecka och nya tag. Kram

Av Malin Persson - 8 september 2012 22:28

Vaknade tidigt typiskt när det är helg, men jag gjorde som jag brukar tar mig en härlig pw  min vanliga runda på ca 50 minuter. När jag kom hem höll sambon på att göra frukost och dottern var vaken. Efter frukost och duschen så skulle jag  dottern och sonen och Lena åka till Rättvik till äldsta sonens skola som hadde öppet. När vi kom dit så var det jätte mycket bilar.Vi gick till ladugården och tittade på kossor kalvar grisar mm och köpte oss varsin hamburgare. Sen skulle vi leta på äldsta sonen vid maskin hallarna där han stod och såld potatis men på vägen dit blev dottern erbjuden att föjla med och åka på trav banan så det blev så och hon tycket det var kul  

      Hon hadde tur och hannåka med både efter den stora hästen och ponnyn. sen letde vi på sonen och köpte potatis och så tittade vi på lite djur dom hadde kaniner,marsvin och ett nakenmarsvin, råttot sköldpaddor leguaner fiskar och fåglarmm.

Sen åkte vi hem ,när vi kom hem gjorde jag fläsfile gryta med cabonskorv och kantareller och ris til, sen gjode jag en äppel paj som vi åt. Sen tände vi lite ljus och gjorde poppcorn till körslaget och myste i soffan.

Av Malin Persson - 7 september 2012 20:37

Han inte in och blogga i går . Började dagen med en pw efter att jag lämnade dotteri skolan. När jag nästan var hemma så träffade jag Tina som vi var till i går så hon och Johanna bebisen följde med hem och drack tee och tillägg. Sen hoppad ejag in i duschen och gjorde mig klar för jobbet. i dag har vi tagit tag i våran grupp på jobbet med våran viktmonskning vi har vägt oss och satt ett mål till nästa vecka få se om man kan hålla det. Jag ska ha roliga veckan och då går jag upp ca ett kilo i vikt har jag kommit på. Fredag kväll och vi har ätit tacos och varit och ridit och köpt glass av glassbilen. i morgon ska jag dottern och pappas Lena åka till Rättvik för det är öppet på sonens skola. sambon och pappa får vara hemma och måla så hoppas på fintväder. Nu ska jag lägga dottern och läsa lite för henne. KRAM

presentationen

   Den här bloggan handlar om mig och min familj. Mina tre barn 8år 15år  18år. Kommer även att skriva om min viktnedgång

presentation

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards